Każda dzielnica ma wyznaczone konkretne dni, w których będzie prowadzona zbiórka. Harmonogram można znaleźć na oficjalnej stronie miasta. Odpady muszą być wystawione do godziny 6.00 we wskazanym dniu.
Właściciele budynków jednorodzinnych powinni wystawić odpady przed posesję. Z kolei mieszkańcy budynków wielorodzinnych, czyli bloków i kamienic, mają ustawić odpady przy altankach śmieciowych.
Według serwisu informacyjnego Urzędu Miejskiego podczas zbiórki będą zbierane następujące odpady:
meble domowe (stoły, szafy, krzesła, sofy, wersalki, fotele, itp.), elementy wyposażenia mieszkań (dywany, wykładziny, materace, kołdry, pierzyny, poduszki, walizki, torby podróżne, lampy i żyrandole bez żarówek, obudowy sprzętu elektronicznego, itp.), ramy okienne bez szyb, meble ogrodowe (drewniane i z tworzyw sztucznych), sprzęt sportowy (rowery, narty, sanki, sprzęt do ćwiczeń, itp.), wózki i chodziki dziecięce, zabawki dużych rozmiarów, duże odpady plastikowe (doniczki, skrzynki, czyste wiaderka, itp.), zużyte opony z pojazdów jednośladowych oraz samochodów osobowych (niewskazujące na pochodzenie z prowadzenia działalności gospodarczej).
Nie należy wystawiać odpadów szkodliwych i niebezpiecznych. Takich, jak: farby, lakiery, kleje, oleje, smary, środki ochrony roślin itp. oraz opakowań po tych odpadach. Odpady ogrodowe, remontowe ani części samochodowe - nie będą zbierane. (am)