Do projektu mieszkańcy mogli zgłaszać swoje uwagi. W trakcie zakończonych 18 czerwca wirtualnych konsultacji do zaproponowanego przez projektantów zarysu przewidującego wytyczenie blisko 80 km ścieżek uwag złożono blisko 300. Część z nich dotyczyła spraw związanych z turystyką i niedostatecznym dostosowaniem tras do potrzeb rekreacji.
Jednoczesna budowa dróg rowerowych wraz z centrum przesiadkowym ma pomóc skomunikować dzielnice ze sobą i połączyć miejsca turystyczne oraz zapewnić bezpieczny przejazd rowerami np. dzieci do szkół Ścieżki mają być spójne, bezpieczne, bezpośrednie i atrakcyjne oraz wygodne. Dodatkowo Unia Europejska stawia na ekologię oraz wygodę dla wszystkich, dlatego miasto będzie starało się przy ich wytyczaniu minimalizować wycinki drzew, dostosować infrastrukturę dla potrzeb najsłabszych np. osób starszych i dzieci, spełniać standardy rowerowe i stosować nowe rozwiązania.
Nie zawsze zaproponowane ścieżki rowerowe wyznaczono przy szosach. W ramach powiązania wszystkich dzielnic z centrum miasta pojawiła się koncepcja rowerowej trasy równoległej to torowiska wąskotorówki od zabytkowej kopalni w kierunku śródmieścia. Wiąże się to z porozumieniem z Powiatem Tarnogórskim oraz GDDKiA, do których należy część tych dróg.
Tworzenie koncepcji przebiegu około 25 km tras wraz z centrum przesiadkowym potrwa do jesieni tego roku. W listopadzie będzie ona złożona jako wniosek o dofinansowanie stworzenia projektu budowlanego oraz budowy sieci.